Ucapan salam

Survey

Take our Online Survey

Renung-renunglah setiap hari

kata-kata hikmah agama

PENTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Assalamualaikum wbt.
Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada pengunjung kerana telah sudi membaca artikel yang saya post di blog yang penuh dengan ilmu agama.

Saya akan post beberapa artikel bertemakan haji & umrah termasuklah ibadah sempena hari raya korban..... Selamat hari raya aidiladha.....
Di bawah ini merupakan artikel mengenainya:

Bahagian 1- Puasa hari Arafah
Bahagian 2-Pengenalan Hari Raya Aidiladha
Bahagian 3-Panduan melaksanakan solat sunat hari raya korban
Bahagian 4-Sembelihan korban bukan sekadar ibadah
Bahagian 5-Ucapan hari raya korban & nasihat

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

pengumuman

Sempena bulan Ramadhan yang akan kita jalani pada hari lusa, insya-Allah, saya ingin ucapkan selamat menyambut dan menjalani ibadah bulan Ramadhan kepada seluruh umat Islam di dunia. Perbanyakkanlah amal ibadat berlipat ganda dan jalani ibadah puasa mengikut cara yang telah Rasullulah SAW ajarkan. Insya-Allah, saya akan menulis tazkirah ramadhan tetapi artikel ini hanya post pada setiap tiga hari seminggu (Jumaat, Sabtu & Ahad) setiap minggu dan tidak lupa juga post perkembangan saya terkini di PERMATApintar. Saya rasa ada dalam 11 kali saya akan post tazkirah ramadhan. Beberapa hari menjelang hari raya, saya akan post 3 kali mengenai ucapan saya dan artikel hari raya aidilfitri. Jangan lupa untuk mengikuti tazkirah saya walaupun 5 minit sahaja. Kunjungilah blog saya.

Tazkirah ramadhan

Artikel Hari Raya Aidilfitri

Blog lain

Blog lain

Peringatan!!!!!!!!!

Assalamualaikum wbt.

Video kiamat lebih dahsyat tetapi realitinya ia adalah gambaran sebenar & lebih dahsyat(4x) daripada video itu...... Semoga kita menginsafi kehidupan.......





'Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun'

(Sabda Rasulullah SAW)
Inilah anugerah yang saya dapat(top 100 ahli blog terbaik)....
Maka sebab itulah saya mahu pengunjung supaya datang ke blog saya yang penuh dengan informasi agama....



Carian pintas artikel agama anda

Peta Pengunjung

210

30 Oktober 2010

Yudi tenang berzikir

Tidak sebagaimana lazimnya, azan subuh yang berkumandang di dinihari yang hening hari itu menyebabkan hati seorang paderi bagai disayat-sayat, begitu menyakitkan.
Jantung turut berdegup dengan lebih deras dan kencang sehinggakan Yudi Mulyana bagaikan 'lumpuh' sekujur badannya.
Benar-benar beliau tidak mampu bangun. Hatta untuk mengangkat tangan pun dirasakan sangat berat. Seolah-olah semuanya keras bertukar seperti batu.
"Saya tidak tahu apa yang terjadi pada diri saya pada pagi itu," katanya yang menceritakan kembali kejadian yang disifatkan aneh pada awal Ogos tahun 2008.
Lazimnya, Yudi sudah terbiasa bangun seawal subuh untuk beribadat iaitu membaca doa pagi dan membaca kitab Injil sebagai pembuka hari.
Namun pada pagi itu, tidak semena-mena beliau bagaikan 'lumpuh' kesan azan subuh yang berkumandang dari masjid berhampiran.
Meskipun agak panik, Yudi kembali bertenang dengan mengatur nafas memulihkan semula ingatan.
Apabila dia mampu melangkahkan kaki, Yudi terus menghidupkan televisyen yang kebetulan sedang menyiarkan program berzikir yang dipimpin oleh Ustaz Arifin Illham.
Lantas tanpa dia sedari, bibirnya terus kumat kamit mengikuti zikir yang dibacakan oleh ustaz itu.
Apabila tersedar ekoran apa yang dilakukan, dia merasakan dirinya lebih tenang.
Yudi terus bicara sendiri: "Tuhan, apa yang telah terjadi pada ku ini! Sedangkan aku seorang paderi Kristian tetapi hati ini lebih tenang selepas berzikir memuji-muji Allah, tuhan yang disembah oleh umat Muhammad yang sekian menjadi musuhku selama ini!"
Dia yang juga seorang tenaga pengajar Kristian di sebuah sekolah rendah di Cirebon, Jawa Indonesia masih tidak beroleh jawapan daripada persoalan itu. Namun kejadian yang sama hampir berulang tiap kali dia mendengar azan berkumandang.
Dia tidak benci pada seruan memanggil untuk mengerjakan solat itu.
Tetapi sekujur tubuhnya bergetar dengan kuat dan setiap kali cuba mencapai kitab Injil. Bukan sahaja hatinya gelisah namun yang lebih peliknya tangannya juga turut menggeletar menyebabkan Injil itu tidak dapat disentuhnya.
Lalu Yudi terpaksa menemui Ustaz Nudzom, iaitu anak ketua Majlis Ulama (MU) Cawangan Kabupaten Cirebon bagi mendapatkan nasihat dan bantuan. Ini kerana apa yang dialaminya sangat berkaitan dengan soal agama.
Lalu diceritakan segala pengalamannya kepada Nudzom dan akhirnya terkejut apabila ustaz itu berkata: "Anda sebenarnya telah mendapat hidayah (Islam) dari Allah!"
Mendengarkan itu, Yudi terus terdiam namun hatinya memberontak berkata: "Tuhan, saya tidak ingin menjadi Muslim!"
Namun apa yang berlaku setiap kali azan berkumandangnya itu tetap menghantui fikiran Yudi. Malah dia sendiri dapat merasakan gereja bukan tempati yang menjanjikan ketenangan di jiwanya.
Ini kerana ketenangan itu akan hanya menjadi miliknya setiap kali dia melalui masjid atau kadang kala apabila Yudi curi-curi masuk sehingga ke halaman masjid.
Sekadar lalu di hadapan masjid sahaja, dia bagai dihembus angin nyaman lagi menenangkan.
Sehinggalah pada 7 Ogos 2008, sedang Yudi mengajar anak-anak muridnya, tiba-tiba dia terdengar suara azan yang semakin merdu berkumandang di telinganya di saat masih belum masuk waktu solat.
"Saat itu juga rasanya saya ingin terus mengucapkan syahadah namun saya berjaya tahan sehinggalah saya mengadu sendiri kepada Guru Besar, Dr. Sri Hayatun mengenai hidayah Allah yang begitu memburu diri ini," katanya.
Ini menyebabkan guru besar menjadi sangat hairan kerana sepanjang pengetahuannya, Yudi merupakan seorang paderi yang sangat tegar.
Namun tekad Yudi untuk memeluk Islam sudah tidak boleh ditahan-tahan lagi dengan terlebih memberitahu kepada ibu yang melahirkannya ke dunia ini.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Nama Asmaul-Husna Allah