Ucapan salam

Survey

Take our Online Survey

Renung-renunglah setiap hari

kata-kata hikmah agama

PENTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Assalamualaikum wbt.
Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada pengunjung kerana telah sudi membaca artikel yang saya post di blog yang penuh dengan ilmu agama.

Saya akan post beberapa artikel bertemakan haji & umrah termasuklah ibadah sempena hari raya korban..... Selamat hari raya aidiladha.....
Di bawah ini merupakan artikel mengenainya:

Bahagian 1- Puasa hari Arafah
Bahagian 2-Pengenalan Hari Raya Aidiladha
Bahagian 3-Panduan melaksanakan solat sunat hari raya korban
Bahagian 4-Sembelihan korban bukan sekadar ibadah
Bahagian 5-Ucapan hari raya korban & nasihat

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

pengumuman

Sempena bulan Ramadhan yang akan kita jalani pada hari lusa, insya-Allah, saya ingin ucapkan selamat menyambut dan menjalani ibadah bulan Ramadhan kepada seluruh umat Islam di dunia. Perbanyakkanlah amal ibadat berlipat ganda dan jalani ibadah puasa mengikut cara yang telah Rasullulah SAW ajarkan. Insya-Allah, saya akan menulis tazkirah ramadhan tetapi artikel ini hanya post pada setiap tiga hari seminggu (Jumaat, Sabtu & Ahad) setiap minggu dan tidak lupa juga post perkembangan saya terkini di PERMATApintar. Saya rasa ada dalam 11 kali saya akan post tazkirah ramadhan. Beberapa hari menjelang hari raya, saya akan post 3 kali mengenai ucapan saya dan artikel hari raya aidilfitri. Jangan lupa untuk mengikuti tazkirah saya walaupun 5 minit sahaja. Kunjungilah blog saya.

Tazkirah ramadhan

Artikel Hari Raya Aidilfitri

Blog lain

Blog lain

Peringatan!!!!!!!!!

Assalamualaikum wbt.

Video kiamat lebih dahsyat tetapi realitinya ia adalah gambaran sebenar & lebih dahsyat(4x) daripada video itu...... Semoga kita menginsafi kehidupan.......





'Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun'

(Sabda Rasulullah SAW)
Inilah anugerah yang saya dapat(top 100 ahli blog terbaik)....
Maka sebab itulah saya mahu pengunjung supaya datang ke blog saya yang penuh dengan informasi agama....



Carian pintas artikel agama anda

Peta Pengunjung

210

18 Ogos 2012

artikel hari raya (terakhir) - ucapan hari raya & pesanan saya serta foto

Saya ingin mengucapkan selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batin.
1. Saya ingin meminta maaf kepada seluruh pengunjung blog ini jika artikel saya yang saya post menyinggung hati anda semua. Marilah kita bersama-sama menyambut raya dengan penuh gembira & kesyukuran.

2. Kepada pelajar Form 5 yang menduduki ujian percubaan SPM & UPSR lepas raya, buat ulang kaji juga dalam kegembiraan menyambut raya. Jangan makan terlalu banyak kononnya baru selesai sebulan berpuasa, nanti otak lemah.

3. Seminggu selepas raya, saya akan menduduki ujian pertengahan semester 2 (ujian bulanan 2). Oleh itu, saya harus buat ulang kaji juga.

4. Kepada pelajar lain, jangan buat latihan kerja sekolah yang cikgu berikan itu.

5. Kalau ada sesiapa yang main mercun, berhati-hatilah & jangan alpa kerana kalau tersilap, rayalah di hospital.

6. Sambutlah raya dengan cara Islam yang telah ditetapkan.

Akhir kata, saya ingin link web facebook saya di mana anda boleh melihat foto majlis berbuka puasa & khatam Al-Quran bersama anak-anak yatim darul Izzah & juga majlis berbuka puasa di seri perdana. (jangan cemburu). Allhamduillah!!!!!!!! Dato Seri Najib memberikan duit raya sejumlah RM 200 & beg yang mengandungi cawan, bekas kuih raya, buku yasin & sejadah kepada anak-anak yatim, semua pelajar PERMATA pintar, insan, seni & sebagainya yang datang masa itu. Kepada yang tidak datang kerana cikgu mereka tidak pilih akan mendapat duit raya RM 100. Gambar duit raya di seri perdana saya akan upload kemudian demi mengelakkan kontroversi.

Ringkasan majlis berbuka puasa dengan anak-anak yatim di permata pintar (Jumaat 10/8)
9 pagi - ceramah ramadhan oleh ustaz kami & khatam Al-Quran. Setiap kelas 1 orang dipilh untuk mewakili khatam al-quran. (Saya tidak terpilih untuk itu)
10.30 pagi - persembahan nasyid oleh beberapa oleh kawan saya (band - suaraharmoni) & (Kelab Kesenian Islam)
11 pagi - hadiah kepada pelajar yang menang semasa program ihya ramadhan. Saya mendapat saguhati buku cinta Allah & Rasul dalam pertandingan azan.
11.30 pagi - aktiviti bebas (masa itu saya membuat kerja Add Math)
Solat Aasr - kami berjemaah & membaca doa al-matsurat yang ustaz berikan secara percuma (tadarus al-quran) & yasin.
6 petang - anak-anak yatim darul izzah tiba. Kemudian, ditunjukkan video daripada kelab multimedia (ucapan hari raya) - saya ada masuk dalam video kerana dirakam oleh seorang kawan saya.
6.30 petang - sumbangan duit raya kepada anak yatim darul izzah  & anak-anak yatIm PERMATApintar (duit raya yang saya dapat dirahsiakan)
7 malam - berbuka puasa, solat maghrib & makan malam
solat isyak - kami berjemaah dengan tarawih
10 malam - tamat. kami balik ke Kolej Zaba.

Ringkasan majlis berbuka puasa di seri perdana (Ahad - 12/8)
4 petang - bertolak ke putrajaya.
5 petang- solat asar. SUBHANALLAH!!!!! cantiknya seri perdana ini. Masa ini, saya berasa bersyukur tidak terkira kerana bukan plajar permata terpilih kerana sangat terhad. Fotonya anda tengoklah di link bawah.
6 petang- khatam al-quran oleh datin-datin  termasuk Datin Seri Rosmah. Kemudian, seorang pelajar permata insan membaca al-quran. PERMATAinsan ditubuhkan adalah untuk melahirkan kanak-kanak yang genius pemikiran sains islam. Untuk mengikuti program itu, anak-anak yang berusia 8 tahun boleh menjawab UKM 1 sebelum terpilih mengikuti apa sahaja termasuk kem 2 minggu PERMATAinsan.
7 malam - berbuka puasa (7.30 malam). Ya-Allah sedap gila makanan mewah (syukur & jangan jealous)
8 malam - makan malam & pemberian duit raya.
8.30 malam- tamat majlis & balik ukm semula.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.513403172007480.136162.100000134042778&type=3
(pertandingan robotik negeri selangor di high school Klang)

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.513415342006263.136165.100000134042778&type=3
(majlis berbuka puasa dan program pagi bersama anak yatim darul izzah di permata pintar)

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.513813845299746.136282.100000134042778&type=3
(jamuan kelas kami di restoran sekincahn ikan bakar, kajang)

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.513464025334728.136182.100000134042778&type=3
(majlis berbuka puasa di seri perdana -kediaman rasmi Perdana Menteri)

kalau ingin melihat lagi foto-foto lain, jadilah friend facebook saya:
http://www.facebook.com/arif.anwar.14/   (benda ini sudah ada kat facebook badge di blog saya)

fotonya:
http://www.facebook.com/arif.anwar.14/photos

'SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI!!!!!!!!!!! YEYE!!!!!!!!!!!! YAHOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Nama Asmaul-Husna Allah