Ucapan salam

Survey

Take our Online Survey

Renung-renunglah setiap hari

kata-kata hikmah agama

PENTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Assalamualaikum wbt.
Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada pengunjung kerana telah sudi membaca artikel yang saya post di blog yang penuh dengan ilmu agama.

Saya akan post beberapa artikel bertemakan haji & umrah termasuklah ibadah sempena hari raya korban..... Selamat hari raya aidiladha.....
Di bawah ini merupakan artikel mengenainya:

Bahagian 1- Puasa hari Arafah
Bahagian 2-Pengenalan Hari Raya Aidiladha
Bahagian 3-Panduan melaksanakan solat sunat hari raya korban
Bahagian 4-Sembelihan korban bukan sekadar ibadah
Bahagian 5-Ucapan hari raya korban & nasihat

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

pengumuman

Sempena bulan Ramadhan yang akan kita jalani pada hari lusa, insya-Allah, saya ingin ucapkan selamat menyambut dan menjalani ibadah bulan Ramadhan kepada seluruh umat Islam di dunia. Perbanyakkanlah amal ibadat berlipat ganda dan jalani ibadah puasa mengikut cara yang telah Rasullulah SAW ajarkan. Insya-Allah, saya akan menulis tazkirah ramadhan tetapi artikel ini hanya post pada setiap tiga hari seminggu (Jumaat, Sabtu & Ahad) setiap minggu dan tidak lupa juga post perkembangan saya terkini di PERMATApintar. Saya rasa ada dalam 11 kali saya akan post tazkirah ramadhan. Beberapa hari menjelang hari raya, saya akan post 3 kali mengenai ucapan saya dan artikel hari raya aidilfitri. Jangan lupa untuk mengikuti tazkirah saya walaupun 5 minit sahaja. Kunjungilah blog saya.

Tazkirah ramadhan

Artikel Hari Raya Aidilfitri

Blog lain

Blog lain

Peringatan!!!!!!!!!

Assalamualaikum wbt.

Video kiamat lebih dahsyat tetapi realitinya ia adalah gambaran sebenar & lebih dahsyat(4x) daripada video itu...... Semoga kita menginsafi kehidupan.......





'Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun'

(Sabda Rasulullah SAW)
Inilah anugerah yang saya dapat(top 100 ahli blog terbaik)....
Maka sebab itulah saya mahu pengunjung supaya datang ke blog saya yang penuh dengan informasi agama....



Carian pintas artikel agama anda

Peta Pengunjung

210

02 Disember 2012

Garuda rebah




MAHALI Jazuli puas selepas menjaringkan gol kedua Malaysia untuk membantu Harimau Malaya menumbangkan Indonesia pada perlawanan terakhir Kumpulan B, malam tadi.

KUALA LUMPUR - Garuda akhirnya tumbang dibaham Harimau Malaya yang mencatat kemenangan 2-0 
untuk merintis laluan ke separuh akhir Piala Suzuki AFF selaku naib juara Kumpulan B di Stadium 
Nasional, Bukit Jalil semalam.

Laluan Malaysia untuk mempertahankan kejuaraan bagaimanapun penuh dengan ranjau apabila bakal 
berdepan pasukan pilihan, Thailand yang muncul juara Kumpulan A selepas Singapura menjuarai 
Kumpulan B dengan menang 4-3 ke atas Laos dalam satu lagi pertembungan, semalam.

Dua jaringan sumbangan Azamuddin Akil pada minit ke-26 dan Mahali Jasuli, tiga minit kemudian 
memastikan Indonesia terus kempunan merangkul kejuaraan sulung Piala Suzuki AFF.

Sebaliknya Malaysia kini berpeluang mempertahankan gelaran yang dimiliki pada 2010.

Skrip yang terjadi dua tahun lalu nampaknya seakan-akan berulang selepas bermula dengan kekalahan 
tetapi bangun pada baki dua perlawanan kumpulan, sebagaimana karakternya seekor Harimau, 
Malaysia kini dilihat semakin rakus mencakar mangsa-mangsanya.

Pemain negara berjuang bermati-matian menangkis serangan-serangan berbisa lawan, terutama melalui 
Andik Vermansyah dan pujian harus diberikan kepada barisan pertahanan negara yang menyerap segala tekanan skuad Garuda.

Malah, Rajagobal terpaksa melakukan tiga pertukaran awal ketika permainan masih berbaki 20 minit 
ekoran masalah kecederaan yang dialami oleh pemain.

Safee Sali terpaksa meneruskan permainan biarpun cedera dan semangat pahlawan Harimau Malaya 
memang wajar dipuji.

Jika Garuda berbangga dengan Andik, Wan Zack Haikal Wan Nor sebenarnya nampak lebih hebat 
daripada pemain itu dengan banyak kali berjaya membocori kawalan pertahanan Indonesia.

Mahali juga dianggap pemain terbaik perlawanan dengan menjaringkan satu gol, selain melakukan 
hantaran kepada Azamuddin bagi jaringan sulung perlawanan.

Seperti dijangka, S. Kunanlan yang diberitakan mengalami kecederaan pangkal paha tidak diturunkan 
bersama Khyril Muhymeen. Datuk K. Rajagobal menurunkan Azamuddin mengisi posisi sayap di sebelah
kiri.

Pada 20 minit terawal permainan, Harimau Malaya bermula dengan gugup selepas barisan pertahanan 
banyak melakukan kesilapan dan membuka ruang kepada Samsul Arif Munip dan Irfan Bachdim 
melancarkan beberapa serangan berbahaya ke pintu gol yang dikawal Mohd. Farizal Marlias.

Aksi di bahagian tengah juga kurang menjadi dengan Safiq Rahim yang digandingkan bersama Shakir 
Shaari sering kali melepaskan kawalan bola kepada Garuda.

Namun, percaturan taktikal Rajagobal menukar Azamuddin ke bahagian kiri dan Wan Zack pula ke kanan memberikan pulangan lumayan apabila dua gol dapat dicetak dalam tempoh lima minit.

Melalui gerakan satu dua bersama Wan Zack, Mahali melakukan hantaran silang cantik ke dalam kotak 
penalti Indonesia yang sempat disentuh sedikit oleh Safee dan dilunaskan penuh bergaya oleh 
Azamuddin, pemain yang mendapat panggilan semula setelah kecederaan Zaquan Adha Abdul Razak.

Gol itu ternyata menggamatkan 85,000 penonton yang membanjiri Stadium Nasional Bukit Jalil, di 
mana 70,000 daripadanya adalah penyokong Malaysia.

Tidak sampai tiga minit kemudian, kegembiraan penyokong Harimau Malaya berterusan.

Berpunca daripada kawalan Wan Zack, dia bijak menduga gerakan Mahali dan melorongkan bola kepada 
bek kanan negara itu sebelum melepaskan percubaan daripada sudut sukar bagi meletakkan Harimau 
Malaya selesa di hadapan.

Tersentak dengan jaringan itu, Nil Mahzar tiada pilihan kecuali memasukkan bintang muda mereka, 
Andik tetapi kubu pertahanan Malaysia yang dikendalikan Aidil Zafuan dan Mohd. Fadhli Shas berjaya 
memenuhi janji mereka bagi memastikan gawang Harimau Malaya tidak bocor lagi.

Bagaimanapun kemenangan Malaysia terpaksa dibayar dengan harga yang mahal kerana dua penyerang 
utama, Norshahrul dan Safee berdepan kecederaan dan belum pasti dapat pulih dalam tempoh seminggu 
ini.

Separuh akhir pertama akan berlangsung di Bukit Jalil pada 9 Disember dan Harimau Malaya akan 
berkunjung ke Bangkok pada 13 Disember.


*Berdasarkan penilaian saya, memang benarlah apa yang dikatakan oleh Utusan memang benar kerana saya setia 
bola sepak dan akhirnya kita layak ke separuh akhir (saya selalu menonton perlawanan di televisyen). Tahniah 
kepada pasukan kita. Kita terpaksa berlawan dengan Thailand walaupun kita ada sudah ada harapan berlawan 
dengan Filipina. Hal ini kerana Singapura kalahkan Laos 4-3 yang menjadikan Singapura memungut 7 mata 
sekaligus Malaysia jatuh ke naib juara kumpulan B di belakang Singapura. Oleh kerana kita berjaya belasahkan 
pasukan Garuda itu, Indonesia jatuh ke nombor 3 dan kita no 2 dengan 6 mata keseluruhan. Saya melihat taktikal 
yang dibuat oleh K.Rajagopal dan perubahan ke lebih terbaik pasukan kita telah berjaya golkan dalam masa 
5 minit sahaja. Saya berharap semoga 9 Disember nanti (perlawanan dengan Thailand) nanti menempah kejayaan.
Insya-Allah. 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Nama Asmaul-Husna Allah