Ucapan salam

Survey

Take our Online Survey

Renung-renunglah setiap hari

kata-kata hikmah agama

PENTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Assalamualaikum wbt.
Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada pengunjung kerana telah sudi membaca artikel yang saya post di blog yang penuh dengan ilmu agama.

Saya akan post beberapa artikel bertemakan haji & umrah termasuklah ibadah sempena hari raya korban..... Selamat hari raya aidiladha.....
Di bawah ini merupakan artikel mengenainya:

Bahagian 1- Puasa hari Arafah
Bahagian 2-Pengenalan Hari Raya Aidiladha
Bahagian 3-Panduan melaksanakan solat sunat hari raya korban
Bahagian 4-Sembelihan korban bukan sekadar ibadah
Bahagian 5-Ucapan hari raya korban & nasihat

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

pengumuman

Sempena bulan Ramadhan yang akan kita jalani pada hari lusa, insya-Allah, saya ingin ucapkan selamat menyambut dan menjalani ibadah bulan Ramadhan kepada seluruh umat Islam di dunia. Perbanyakkanlah amal ibadat berlipat ganda dan jalani ibadah puasa mengikut cara yang telah Rasullulah SAW ajarkan. Insya-Allah, saya akan menulis tazkirah ramadhan tetapi artikel ini hanya post pada setiap tiga hari seminggu (Jumaat, Sabtu & Ahad) setiap minggu dan tidak lupa juga post perkembangan saya terkini di PERMATApintar. Saya rasa ada dalam 11 kali saya akan post tazkirah ramadhan. Beberapa hari menjelang hari raya, saya akan post 3 kali mengenai ucapan saya dan artikel hari raya aidilfitri. Jangan lupa untuk mengikuti tazkirah saya walaupun 5 minit sahaja. Kunjungilah blog saya.

Tazkirah ramadhan

Artikel Hari Raya Aidilfitri

Blog lain

Blog lain

Peringatan!!!!!!!!!

Assalamualaikum wbt.

Video kiamat lebih dahsyat tetapi realitinya ia adalah gambaran sebenar & lebih dahsyat(4x) daripada video itu...... Semoga kita menginsafi kehidupan.......





'Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun'

(Sabda Rasulullah SAW)
Inilah anugerah yang saya dapat(top 100 ahli blog terbaik)....
Maka sebab itulah saya mahu pengunjung supaya datang ke blog saya yang penuh dengan informasi agama....



Carian pintas artikel agama anda

Peta Pengunjung

210

13 Ogos 2009

Qari Iraq, qariah Malaysia johan Tilawah al-Quran Antarabangsa

KUALA LUMPUR 12 Ogos - Qari Iraq, Usama Abdullah dan qariah Malaysia, Sharifah Khasif Fadzilah Syed Badiuzzaman masing-masing muncul johan majlis Tilawah al-Quran Peringkat Antarabangsa Kali Ke-51 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Usama yang memperdengarkan Ayat 16 Surah At-Taubah meraih markah 91.96 peratus manakala Sharifah Khasif yang membaca Ayat 51 Surah Al-Anbiya memperoleh 94.75 peratus.
Qari Iran, Jafar Hadi Fardi Aghchay meraih tempat kedua dengan markah 91.92 peratus dan tempat ketiga dimenangi oleh Azhar Darma Djunaidi dari Indonesia dengan 91.71 peratus.

Bagi qariah, peserta Thailand, Natipa Manasia mendapat tempat kedua dengan markah 88.46 peratus manakala Dayang Nurul Akmalina Yahya dari Brunei memperoleh tempat ketiga dengan 86.21 peratus.

Johan qari dan qariah masing-masing menerima hadiah wang tunai RM14,339, piala, cenderamata dan iringan serta sijil, manakala tempat kedua dan ketiga masing-masing menerima wang tunai RM10,754 dan RM7,169 serta cenderamata dan sijil.

Pertandingan kali ini juga memberikan hadiah sagu hati kepada para peserta berupa wang tunai RM3,584 serta cenderamata dan sijil penyertaan.

Keputusan tilawah diumumkan oleh Pengerusi Jemaah Hakim Tilawah, Datuk Wan Mohamad
Sheikh Abd. Aziz yang juga Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).
Wan Mohd. Sheikh berkata majoriti peserta yang menyertai pertandingan kali ini sudah boleh membaca dengan fasih dari segi sebutan dan taranum.

Menurutnya, bagi peserta lelaki, perbezaan markah begitu tipis dan terdapat empat peserta yang berjaya mendapat markah 90 peratus ke atas.

"Ini jelas menunjukkan persediaan yang rapi telah dilakukan oleh semua peserta sebelum menyertai pertandingan kali ini," jelasnya.

Timbalan Yang di-Pertuan Agong yang juga Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah dan Sultanah Haminah Hamidun berkenan menyampaikan hadiah kepada pemenang pada malam ini.

Turut hadir pada majlis itu Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin; Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom dan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal.

Tilawah yang bertemakan Wahdah Pemangkin Khaira Ummah itu menampilkan 66 peserta mewakili 43 negara melibatkan 42 qari dan 24 qariah.
Majlis yang berlangsung selama tujuh hari itu bermula 5 Ogos lalu dan berakhir semalam.

Penghakiman tilawah dilakukan oleh jemaah hakim yang terdiri daripada seorang pengerusi, timbalan pengerusi, setiausaha dan 14 orang hakim yang dilantik oleh Jakim.

Sementara itu, Sharifah Khasif Fadzilah Syed Badiuzzaman, 27, tidak menyangka menjadi johan setelah dua kali mencuba dan menjadi naib johan tahun lalu.

Qariah berdarah kacukan Melayu-Yaman dan berasal dari Ipoh, Perak itu sebelum ini tidak berpuas hati dengan bacaannya pada malam Isnin lalu.
Menurutnya, keinginan untuk terus mencuba merupakan semangat yang diberikan oleh arwah ayahnya yang mahu melihat beliau menjadi johan tilawah peringkat antarabangsa.

"Saya merancang untuk berhenti sebelum umur 30. Tetapi, sebelum berhenti saya akan pastikan ada pelapis yang boleh mengganti saya," katanya ketika ditemui di sini.
Sharifah Khasif yang menggondol gelaran johan pelbagai peringkat tilawah sejak berusia tujuh tahun berkata, beliau melakukan aktiviti fizikal seperti berenang bagi membantunya mengawal pernafasan.

"Saya juga mengelak daripada mengambil minuman ais dan makanan berminyak bagi menjaga suara," ujarnya.

Sementara itu, Usama Abdullah bersyukur dengan kejayaannya dan berterima kasih kepada pihak penganjur yang berjaya mengadakan majlis yang penuh gilang gemilang itu.
Katanya, kejayaan ini juga akan menjadi pendorong untuk beliau berusaha lebih gigih memperbaiki bacaan al-Qurannya.

"Kejayaan ini merupakan sesuatu yang cukup berharga bukan sahaja untuk diri saya tetapi untuk negara tercinta," katanya.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Nama Asmaul-Husna Allah