Ucapan salam

Survey

Take our Online Survey

Renung-renunglah setiap hari

kata-kata hikmah agama

PENTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Assalamualaikum wbt.
Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada pengunjung kerana telah sudi membaca artikel yang saya post di blog yang penuh dengan ilmu agama.

Saya akan post beberapa artikel bertemakan haji & umrah termasuklah ibadah sempena hari raya korban..... Selamat hari raya aidiladha.....
Di bawah ini merupakan artikel mengenainya:

Bahagian 1- Puasa hari Arafah
Bahagian 2-Pengenalan Hari Raya Aidiladha
Bahagian 3-Panduan melaksanakan solat sunat hari raya korban
Bahagian 4-Sembelihan korban bukan sekadar ibadah
Bahagian 5-Ucapan hari raya korban & nasihat

Doakan saya

Assalamualaikum wbt.


Semasa saya di Sekolah Permata Pintar, saya menyeru semua pengunjung blog ini doakan saya semoga:


1. Berjaya dengan keputusan cemerlang dalam setiap ujian semester SPM terutama yang diadakan bulan Mac dengan A.


2. Diberi kefahaman tinggi dalam memahami pelajaran SPM terutama elektif sains & universiti.


3. Lepasi skor ujian TOFEL(ujian bahasa inggeris), supaya dapat ambil ujian SAT & akhirnya ke universiti di Amerika Syarikat atau London dalam kerjaya saintis.


4. Lindungilah saya supaya sentiasa di bawah penjagaan Allah swt.


5. Diberi kejayaan mewakili apa-apa pertandingan seperti genius olimpiad atau sebagainya di peringkat antarabangsa atau kebangsaan serta sukan sekali.


6. Diberi ketaqwaan yang tinggi.


7. Kalau tidak dapat sekalipun ke AS, doakan saya supaya result SPM saya serta O & A level excellent supaya dapat kerjaya tinggi lumayan & belajar di overseas.


8. Doakan saya juga semoga tidak lalai mengingati Allah swt apabila saya berjaya nanti & dapat menggunakan kebijaksanaan serta kejayaan gemilang itu ke arah jalan Allah swt & Rasul demi meninggikan syariat islam & menyumbang kemajuan di Malaysia setaraf negara barat. Hal ini kerana saya merupakan aset harapan negara. Insya-Allah. Kalau ingin islam & Malaysia maju, doakan saya.


9.Kepada sesiapa yang doakan saya & dimakbulkan Allah swt, Dia akan balas kalian semua dengan balasan ganjaran dunia akhirat.


Untuk pengetahuan semua, saya akan belajar syllabus SPM aliran sains tulen & universiti seperti algebra, calculatus, bahasa jepun & perancis.

Amin..........

pengumuman

Sempena bulan Ramadhan yang akan kita jalani pada hari lusa, insya-Allah, saya ingin ucapkan selamat menyambut dan menjalani ibadah bulan Ramadhan kepada seluruh umat Islam di dunia. Perbanyakkanlah amal ibadat berlipat ganda dan jalani ibadah puasa mengikut cara yang telah Rasullulah SAW ajarkan. Insya-Allah, saya akan menulis tazkirah ramadhan tetapi artikel ini hanya post pada setiap tiga hari seminggu (Jumaat, Sabtu & Ahad) setiap minggu dan tidak lupa juga post perkembangan saya terkini di PERMATApintar. Saya rasa ada dalam 11 kali saya akan post tazkirah ramadhan. Beberapa hari menjelang hari raya, saya akan post 3 kali mengenai ucapan saya dan artikel hari raya aidilfitri. Jangan lupa untuk mengikuti tazkirah saya walaupun 5 minit sahaja. Kunjungilah blog saya.

Tazkirah ramadhan

Artikel Hari Raya Aidilfitri

Blog lain

Blog lain

Peringatan!!!!!!!!!

Assalamualaikum wbt.

Video kiamat lebih dahsyat tetapi realitinya ia adalah gambaran sebenar & lebih dahsyat(4x) daripada video itu...... Semoga kita menginsafi kehidupan.......





'Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun'

(Sabda Rasulullah SAW)
Inilah anugerah yang saya dapat(top 100 ahli blog terbaik)....
Maka sebab itulah saya mahu pengunjung supaya datang ke blog saya yang penuh dengan informasi agama....



Carian pintas artikel agama anda

Peta Pengunjung

210

26 Jun 2010

Bahaya gerakan Zionis

PADA 27 Disember 2008, ketika tirai Maal Hijrah1430 H baru terbuka dan ketika umat Islam menyambutnya dengan sinar dan harapan baru, dunia dikejutkan dengan serangan ganas tanpa perikemanusiaan yang telah dilakukan oleh Rejim Zionis Israel terhadap penduduk Gaza.
Dua tahun kemudian, rejim ganas ini bertindak semakin liar. Kali ini, aktivis keamanan antarabangsa pula menjadi senarai terbaru dalam senarai keganasan mereka.
Seramai 19 orang sukarelawan kemanusiaan terbunuh dan mujurlah wakil dari Malaysia terselamat. Rakyat Malaysia juga berpeluang untuk mendengar serta melihat video keganasan terbaru oleh puak-puak binatang bertopengkan syaitan ini.
Di Gaza pula, rakyat Palestin tidak pernah aman. Tentera yahudi terus-terusan menggunakan segala kecanggihan dan alat kelengkapan perang untuk mengganyang wilayah miskin berkepadatan tinggi itu. Serangan dilakukan tanpa henti siang dan malam.
Begitu juga tanpa memilih sasaran sebaliknya secara rambang, dihalakan segala bentuk peluru yang terkini dan termoden ke sekolah, masjid, pasar, rumah kediaman termasuk juga hospital dengan dakwaan dan tuduhan bahawa ia digunakan oleh Hamas untuk menyimpan peluru.
Ini dasar mereka yang berkonsep matlamat menghalalkan cara tanpa mengendahkan seruan dan kecaman antarabangsa termasuk Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB), Pertubuhan Negara Berkecuali (NAM), Pertubuhan Persidangan Islam (OIC) dan lain-lain.
Tambah memilukan, sikap talam dua muka kuasa besar dunia yang membatalkan setiap usul untuk mengecam Israel. Kuasa veto yang dimiliki digunakan sepenuhnya untuk melindungi dan mengiakan segala tindak-tanduk rejim Zionis yang zalim itu.
Serangan sengit tanpa henti-henti telah mengakibatkan ribuan jiwa terbunuh. Semoga Allah SWT mengurniakan mereka syahid. Mereka yang tercedera angkanya melebihi lapan ribu jiwa. Kalau ini masih lagi berlangsung tanpa ada sebarang usaha untuk menyekat tindakan kebinatangan serta kezalimannya maka ia akan menjadi sejarah yang paling pahit, kejam dan zalim pada kurun ini, melebihi apa yang berlaku di Sabra dan Syatila1.
Segala tindakan biadab rejim Zionis ini tidak menghairankan lagi kerana sudah sedia tercatat dalam sejarah bahawa kezaliman mereka ini memang tiada tolok bandingnya. Siri-siri kezaliman itu pula bukan hanya membabitkan kabilah dan bangsa lain tetapi lebih parah lagi, nabi-nabi mereka sendiri sanggup mereka bunuh.
Mereka juga bertanggungjawab menyemarakkan api permusuhan di kalangan manusia seperti mana yang terjadi di Madinah al-Munawwarah, tetapi dapat dipadamkan oleh Rasulullah SAW .
Dalam buku Mughalatat al-Yahud, ada disebut bahawa orang Yahudi menganggap diri mereka bangsa pilihan Allah, anak-anak dan kekasih-Nya. Di samping itu, mereka menganggap semua manusia lain sebagai binatang dan tunggangan untuk mereka serta menamakan diri mereka sebagai goyim iaitu perkataan Hebrew yang bermaksud puak atau kaum.
Antara dakwaan mereka ialah rakyat Israel merupakan bangsa pilihan dan bumi Kan'an ialah milik mereka tanpa boleh dipertikaikan. Merekalah semulia-mulia makhluk dan bangsa yang suci. Allah tidak memilih Nabi-Nabi dan orang soleh kecuali daripada kalangan mereka.
Buku Palestin Tak Pernah Gentar! Fatwa Kontemporari dan Penyelesaiannya terbitan Telaga Biru ini dikemukakan supaya umat Islam dapat menyedari akan bahayanya gerakan Zionis dan betapa rakusnya mereka dalam misi memusnahkan Islam dan umatnya.
Mereka begitu bernafsu untuk memperhambakan seluruh umat agar tunduk dan patuh kepada agenda mereka. Bahasa yang paling sesuai digunakan untuk mereka adalah perang dan jihad seperti mana yang diusulkan para ulama dan juga pemimpin Islam seperti mana kaedah disebut "Pedang hendaklah diselesaikan dengan pedang."
Ini kerana makin dilarang, dikeji dan dicerca semakin menjadi-jadi tindakan kekejamannya. Semoga umat Islam bangkit begitu juga masyarakat dunia, bagi menyekat kezaliman Israel di muka bumi ini.
Semoga buku ini menjadikan kita kasih kepada bumi Palestin dan warganya di samping semangat ukhuwah Islamiah serta taa'wun dapat disuburkan lagi. Menjadi harapan kita semua agar umat Islam sentiasa mendapat pemeliharaan Allah SWT dan Baitulmaqdis menjadi milik umat Islam kembali. Amin.
Buku berharga RM20 ini boleh didapati di pelbagai kedai buku terkemuka, stesen Petronas terpilih, kedai-kedai buku agama dan kedai maya Stormreaders. Sila layariwww.telagabiru.net.my untuk mengetahui mengenai buku ini dengan lebih lanjut.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Nama Asmaul-Husna Allah